Fotografia Korporacyjna
Fotografia korporacyjna jest ujednoliconym odpowiednikiem zdjęć stricte biznesowych. Należy zwrócić uwagę na jednorodne tło, a także podobną postawę i mimikę. Portrety powinny być wykonywane przy podobnym świetle. Zdjęcia o charakterze korporacyjnym mają przedstawić członków organizacji z różnych szczebli w ujęciu hierarchii czy struktury przedsiębiorstwa. W fotografii korporacyjnej występują dwa typy ujęć: portretowe i grupowe. Pierwsze ujęcie ma pokazać pracownika w świetle wizerunku organizacji, natomiast drugie podkreśla spójność zespołu.
Realizacje w ramach fotografii korporacyjnej
Fotografia korporacyjna – liczą się szczegóły
W tego typu zdjęciach istotna jest precyzja . Fotograf zwraca szczególną uwagę na uwieczniane gesty, ułożenie rąk, pozycje ciała, kierunek spojrzenia portretowanego. Małe elementy wpływają na efekt końcowy oraz sposób postrzegania wszystkich zdjęć jako całości. Dzięki zharmonizowaniu zdjęć można przekazać wizerunek całego zespołu lub przedsiębiorstwa.
Nie tylko określone standardy
Fotografia korporacyjna musi trzymać wytyczone wcześniej standardy, ale nawet w tak sztywnej i określonej dziedzinie lubię dodawać coś od siebie. Mowa o przekazaniu pozytywnych emocji i uśmiechu. Podczas sesji korporacyjnych staram się zniwelować niepotrzebne i bardzo często oklepane “nadęcie”. Profesjonalne zdjęcia biznesowe wzbudzają zaufanie potencjalnych klientów, ale żeby tak było, to warto postawić na naturalny efekt.
Przykładem sesji korporacyjnej z przymrużeniem oka są sesje dla Memcare w Warszawie. W tej firmie miałem okazje robić sesje kilkukrotnie, a efekty można zobaczyć w pierwszej i drugiej części opisu Memcare. Przedsiębiorstwo tworzy oprogramowanie dla branży funeralnej, jednak nie przeszkodziło to tworzeniu świetnej dość ekstrawertycznej sesji biznesowe. Inny przykład to zdjęcia profilowe, zdjęcia na LinkedIn czy zdjęcia dla branży kreatywnej.
Jak przygotować się do sesji?
Fotografia korporacyjna wymaga przygotowań. Jako fotograf organizuję plan zdjęciowy, dlatego staram się wcześniej określić szczegóły planu zdjęciowego. W tym celu odwiedzam siedzibę firmy (lub inne wskazane miejsce) i ustalam, jak przyszły plan zdjęciowy będzie wyglądać. Kolejną rzeczą jest profesjonalny make-up, dobranie odpowiedniej garderoby, przygotowanie fryzury. Ponadto staram się zapewnić swobodną atmosferę podczas sesji. Wszystkie te małe elementy poprawiają samopoczucie oraz budują pewność siebie przed obiektywem. Zmniejszenie stresu związanego z sesją zdjęciową jest kluczowe dla udanych zdjęć. Przykładem takich działań jest sesja korporacyjna dla Eppendorf z Warszawy czy Eagle Lasers z Wałcza.
Jeśli zainteresowała Cię fotografia korporacyjna – Warszawa, to zapraszam do obejrzenia całego portfolio. Sesje biznesowe, zdjęcia korporacyjne to moja specjalność. Zdjęcia wykonuje dla osób prywatnych, jak i dla małych, średnich firm. Szczególne grono moich klientów to korporacje. Do tej pory miałem przyjemność realizować zdjęcia w ramach fotografii korporacyjnej dla Whirpool, Simens Energy, WP, Aviva, PLL LOT czy Banku Millenium.
Jeśli masz pytania do sesji lub jej przebiegu to zapraszam do przeczytania się z FAQ.
Dlaczego warto zadbać o dobry wizerunek firmy?
Jeśli szukasz sposobu, aby wyróżnić się na tle konkurencji to zdjęcia korporacyjne będą dobrym pomysłem. Pamiętaj, że potencjalni klienci zwracają uwagę nie tylko na kompetencje zespołu, lecz także na przyjazny wizerunek firmy. Dobre zdjęcia korporacyjne będą wspierać budowę wizerunku, jak i zwiększą do niego zaufanie. Dzięki wykorzystaniu określonego stylu, ujęć, póz, fotografia korporacyjna wzmocni wizerunek, który chcesz osiągnąć.
Przygotowując założenia sesji korporacyjnej, wezmę pod uwagę biznesowy dress code, wartości i komunikat, jaki firma chce wykreować przez zdjęcia. Dzięki temu klimat zdjęć idealnie odzwierciedli charakter Twojej marki. Profesjonalna fotografia korporacyjna to gwarancja dobrego pierwszego wrażenia, na podstawie którego odbiorcy przypisują cechy osobowości, czy wartości. Zdjęcia z sesji korporacyjnej można opublikować nie tylko na stronie firmowej, lecz także w prasie, folderach, raportach rocznych i social media.
Zdjęcia korporacyjne – wiarygodność i profesjonalizm
Zdjęcia korporacyjne z jednej strony mają odzwierciedlać charakter osoby, a z drugiej, pokazywać jej kompetencje. Aby zbudować pozytywny wizerunek firmy oraz pracowników, warto skorzystać z usług fotografa korporacyjnego. Dla mnie najważniejszy jest drugi człowiek, a moją misją jest stawianie ludzi w dobrym świetle. Podejmując współpracę ze mną, możesz mieć pewność, że dołożę wszelkich starań, by profesjonalny wizerunek na zdjęciach korporacyjnych odzwierciedlał Twój charakter oraz od pierwszej chwili budował zaufanie.
W fotografii korporacyjnej kładę nacisk, by portret idealnie oddawał charakter fotografowanej osoby. Podczas sesji ważna są pozytywne emocje i naturalność. Dbam o to by każdy czuł się dobrze przed moim obiektywem. Dzięki temu łatwiej jest wydobyć otwartą postawę ciała czy zachęcić drugą osobę do spontanicznego uśmiechu.
Zdjęcia korporacyjne mają na celu wspierać wizerunek firmy, dlatego warto zlecić to zadanie profesjonalnemu fotografowi. Dzięki temu zyskujesz pewność, że będziesz mógł je włączyć do komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, a jeśli zajdzie taka potrzeba to również do kampanii marketingowej lub employer brendingowej. Chcesz zorganizować sesję wizerunkową? Zapraszam do kontaktu!