Postaw na profesjonalne zdjęcie profilowe!

Zastanawiasz się, jak powinno wyglądać profesjonalne zdjęcie profilowe? Nie tak dawno miałem przyjemność realizować taki rodzaj sesji dla dwóch moich klientów. 

Przed moim obiektywem stanęła  Aneta Van Den Kieboom. Pierwsza klientka potrzebowała nowego zdjęcia profilowego na LinkedIn, ponieważ dołączyła do zarządu międzynarodowej firmy RHI Magnesita. Pani Anecie zależało na ekskluzywnym wizerunku, wydobytym w naturalny sposób.

Drugi klient — Tomasz Stelmach, prowadzi własną działalność jako konsultant i chciał odświeżyć zdjęcie profilowe oraz to na stronie internetowej. Ze względu na swoją profesję, sesja z Tomkiem miała zupełnie odmienny charakter od tej z Panią Anetą. Elementem, który połączył oba te spotkania, było wykonanie profesjonalnego zdjęcia profilowego, dopasowanego do danej branży i osoby. Jaki zatem jest sekret profesjonalnego zdjęcia profilowego? Czytaj dalej, by się dowiedzieć.

Krótko o tym, dlaczego warto zainwestować w dobre zdjęcie profilowe

Opowiem Ci z mojej perspektywy, dlaczego warto mieć dobre zdjęcie wizerunkowe. Z pewnością zdjęcie profilowe jest Twoją wizytówką w mediach społecznościowych. Dobre zdjęcie profilowe wzmacnia Twój wizerunek eksperta, zbuduje zaufanie, a przede wszystkie, postawi Cię w dobrym świetle. Jeśli umieszczasz zdjęcie profilowe, to dobrze zadbać, by ta sama fotografia występowała w innych miejscach np. na stronie internetowej oraz pozostałych mediach społecznościowych. Takie podejście zapewni wizerunek eksperta. Przed zrobieniem zdjęcia profilowego w SM warto wybrać tło, które będzie zgodne z identyfikacją wizualną Twojej marki. Dobrze, aby zdjęcie profilowe było spójne ze zdjęciem w tle dla całego profilu na LinkedIn.

 

Zdjęcie profilowe na czarnym tle

Zdjęcie profilowe na czarnym tle

Kilka podstawowych zasad profesjonalnego zdjęcia profilowego

Elementów dobrego zdjęcia profilowego jest przynajmniej kilka. Zacznę od najważniejszej zasady. Do uzyskania efektu, który chcą zobaczyć moi klienci potrzebny jest plan zdjęciowy.   Dobre oświetlenie, właściwie ustawienie aparatu i zmyślne oko specjalisty mają znaczenie, przy ostatecznym efekcie Twojego zdjęcia profilowego. Tak samo pracowałem na sesji z Panią Anetą oraz Tomkiem.

Profesjonalne zdjęcie biznesowe na LinkedIn - Tomasz Stelmach

 

Obojgu zależało na najlepszym efekcie. Pani Aneta jako nowa wiceprezes zarządu, chciała budzić szacunek, ale jednocześnie wywoływać pozytywne emocje u odwiedzających jej profil. Natomiast Pan Tomek jako konsultant  ds. marketingu i właściciel swojej firmy potrzebował odświeżyć wizerunek. W tym przypadku wykorzystaliśmy przestrzenie biurowe WeWork Mennica Legacy Tower. Profesjonalne zdjęcie profilowe dla Tomka wykonano na tarasie, przy dziennym świetle. Efekt? Przejrzystość, jasność i otwartość. 

 

Profesjonalne zdjęcie biznesowe na LinkedIn -Aneta van den Kieboom

 

Charakter zdjęć Pani Anety i Tomka był inny, również z uwagi na różne branże. Najważniejsze jest jednak to, że każdy z moich klientów, wyszedł z sesji naprawdę zadowolony. A rezultaty przeszły nasze najśmielsze oczekiwania!

Zdjęcia na czarnym tle — czy to nowy trend w fotografii?

Jak już dało się zauważyć, zdjęcie wykonane dla Pani Anety ma czarne tło. To dość nietypowe i innowacyjne rozwiązanie jak na zdjęcie profilowe. Przy użyciu czarnego koloru tła zdecydowanie lepiej prezentuje się cała twarz, a włosy można  uchwycić niemal idealnie. Klienci coraz częściej pytają właśnie o takie zdjęcia, bo sami widzą, że wyróżniają się one na tle zdjęć na szarym lub białym tle. Dlaczego osoby na wysokich stanowiskach powinny rozważyć właśnie taki rodzaj profesjonalnego zdjęcia profilowego? Klienci tacy, jak Pani Aneta oczekują perfekcyjnego zdjęcia.  Czerń dodaje powagi, profesjonalizmu, a ponadto jest nowoczesna i niebanalna. 

Zdjęcie profilowe na LinkedIn

Zdjęcia profilowe na IG

Zapraszam Cię do zapoznania się z kilkoma poradami odnośnie zdjęć profilowych na moim Instagramie. Niezależnie od zawodu jaki wykonujesz jest kilka zasad, którymi warto się kierować przy wyborze zdjęcia profilowego. Są to:

  • jednolite, wyraziste tło – ze względu na to, że zdjęcie profilowe na IG oglądane jest głównie w miniaturce, Twoja twarz będzie na pierwszym planie i wyróżni się z tła;
  • wzrok skierowany w obiektyw i miły uśmiech – dzięki temu zostaniesz odebrany jako osoba otwarta na innych i chętna do nawiązania kontaktu;
  • wyróżnik Twojej marki, czyli np. kolor, przedmiot lub strój, który kojarzy się z Tobą i tym czym się zajmujesz  również warto pokazać na zdjęciu profilowym na IG.

Najczęstsze pytania do zdjęć profilowych

Moi klienci przed sesją mają często pytania przed sesją zdjęć profilowych. Poniżej znajdziesz odpowiedzi na najczęstsze z nich. Mam nadzieję, że pomoże Ci to w wykonaniu własnych zdjęć profilowych.

Jak wymyślić zdjęcie profilowe?

Zdjęcie profilowe powinno pokazywać Twój charakter, osobowość lub łączyć się z treściami, które publikujesz. Jeśli robisz zdjęcia samemu, to wykonaj kilka ujęć z uśmiechem lub bez. Zwróć uwagę na kierunek wzroku oraz mikorminikę swojej twarzy.

Jaki rozmiar zdjęcia profilowego?

Zdjęcie profilowe dobrze dopasować do platformy na której chcesz publikować. Najprościej jest mieć zdjęcie profilowe w rozmiarze kwadratu np. 250 x 250 pixeli. Jeśli masz zdjęcie w pionie lub poziomie to możesz je przerobić w Canvie wybierając rozmiar, który Cię interesuje.

Jaki rozmiar zdjęcia profilowego na facebooka?

Obecnie zdjęcie profilowe na facebooku możesz dodać w rozmiarze 180 x 180 pikseli. Facebook zmienia format na okrągły. Przed dodaniem zdjęcia upewnij się, że masz dobrze dobranie proporcje, tak by twarz była dobrze widoczna

Jaki rozmiar zdjęcia profilowego na Instagram?

Instagram zmniejsza rozmiar zdjęcia profilowego do wielkości 110 x 110 pixeli. Pamiętaj, że IG konwertuje zdjęcie w koło. Zdjęcia profilowego na Instagramie nie można powiększyć.

Jaki rozmiar zdjęcia profilowego na LinkedIn?

LinkedIn skaluje zdjęcie do postaci kwadratu. Żeby wygenerować kwadrat trzeba wgrać zdjęcie w rozdzielczości od od 400 x 400 do 20 000 x 20 000. Finalnie twoje zdjęcie na LinkedIn pokaże się w formacie koła.

Napisz do mnie, a razem stworzymy dla Ciebie profesjonalne zdjęcie profilowe

Myślę, że każdy z nas chce dobrze prezentować się na zdjęciu profilowym. Liczy się nie tylko estetyka i nienaganny wygląd, ale ogólny odbiór zdjęcia profilowego. Bardzo ważne jest wcześniejsze przygotowanie odpowiedniego stroju, naturalny make up podkreślający urodę  czy dobrze dobra fryzura. O profesjonalnych, zdjęciach w okularach, które moga podkreślić Twój wizerunek przeczytasz tutaj. Ponadto wysoka jakość zdjęcia profilowego przyciągnie wzrok i być może przekona Cię do nawiązania kontaktu biznesowego.

Czarne tło podkreśla i wydobywa twarz, czyniąc jednocześnie całość estetyczną i bardzo profesjonalną. A może lepszym rozwiązaniem dla Twojego biznesu będzie wykorzystanie naturalnego światła i estetycznych przestrzeni, tak jak zrobiliśmy to u Tomka? Profesjonalne zdjęcie profilowe w Social Mediach powinno być odzwierciedleniem Ciebie i Twojej branży. Przeczytaj wpis dotyczący zdjęć do CV, które z powodzeniem również możesz wykorzystać jako zdjęcie profilowe w Twoich Social Mediach. Decydując się na sesję ze mną, masz pewność, że uzyskasz zadowalający Cię efekt końcowy. Pozostaniesz autentyczny, nie tracąc przy tym na profesjonalnym wizerunku. Zapraszam Cię do siebie na sesję. Przekonaj się, że Twój profil może nabrać zupełnie nowego wyglądu i spraw sobie idealne zdjęcie profilowe!