Zdecydowanie wiem, jak powinna wyglądać sesja, której celem jest zrealizowanie kampanii employer brandingu firmy. Dziś opowiem Wam o tym, o czym warto pamiętać planując sesję Employer Brandingową. 

O Employer Brandingu, czyli budowaniu marki pracodawcy, chyba już nikomu nie trzeba przedstawiać. W ostatnich czasie stał się to priorytet wielu firm, którym coraz ciężej jest wyróżnić się na tle konkurencji i przyciągnąć do siebie odpowiednich kandydatów, dlatego coraz więcej dostaję zapytań o sesję w ramach kampanii employer brandingowej. 

Zdjęcia do kampanii employer brandingowa – tego szukają moi klienci

Dostaję coraz więcej zapytań od klientów o realizację zdjęć do kampanii employer brandingowej. W zależności od tego, jaki charakter ma mieć cała kampania, dobrze jest dopasować do niego także styl sesji. W moim portfolio zdecydowanym numerem jeden od jakiegoś czasu są zdjęcia na jednolitym, czarnym tle. Szczególnie w przypadku zdjęć dla osób na wyższych stanowiskach jest to strzał w 10.! Bardzo często dostaje także zapytania o zdjęcia u klienta, najczęściej w biurze lub w miejscu pracy danej osoby, to świetne rozwiązanie nie tylko do portretów, ale przede wszystkim do zdjęć inscenizowanych, czyli po prostu pokazujących pracowników w trakcie wykonywania swoich obowiązków. Zdjęcia które wykonałem były wykorzystane np. do kampanii employer brendinowej Wirtualnej Polski na pracuj.pl.

 

Zdjęcia Employer Branding

Zdjęcia Employer Branding dla Wirtualnej Polski

Punkt 1: wiarygodność to podstawa 

To hasło, nie bez powodu, przewija się w wielu moich tekstach. Wiarygodność jest nie tylko podstawą każdej udaje sesji, ale także dobrej strategii i kampanii employer brandingowej. Jeśli Twoja firma zaczyna lub już od dłuższego czasu realizuje strategię employer brandingową, na pewno wiesz, że nic nie działa tak dobrze, jak wizerunek prawdziwych pracowników firmy. To właśnie one – osoby, które pracują w Twojej firmie są jej prawdziwym sercem. Nie ma znaczenia czy są to wysoko wyspecjalizowani specjaliści, czy osoby pracujące przy obsłudze klienta lub w magazynie. To co naprawdę istotne, to fakt, że każdego dnia wykonują swoją pracę z sercem i właśnie to powinniśmy uchwycić na zdjęciach! 

Miałem okazję wykonywać sesje w ramach kampanii employer brandingowej dla naprawdę bardzo różnych branż – w moim portfolio znajdziesz sesje employer brandigowego, które miałem przyjemność realizować m.in. dla: Wirtualnej Polski, LOT, Banku Millennium, INOVO Technologies, Castorama, DHL i wielu innych! Każda z tych firm różni się od pozostałych zarówno branżą, jak i specyfiką wykonywanej pracy oraz doborem pracowników do sesji. Dlatego bardzo ważne jest indywidualne podejście do klienta. Inaczej prezentują się zdjęcia dla kadry managerskiej Banku Millennium, a inaczej pracowników sklepu Castorama. To od Ciebie i Twojej wizji zależy efekt końcowy, najważniejsze jednak jest to, aby pokazać prawdziwych ludzi w prawdziwym miejscu pracy – ponieważ to właśnie ono sprawia, że czują się jak u siebie i gwarantuję Ci, że będzie to widać na zdjęciach do kampanii employer brandingowej! 

Sesja wizerunkowa personelu pokładowego PLL LOT w Warszawie

Sesja wizerunkowa personelu pokładowego PLL LOT w Warszawie

Punkt 2: wyróżnij się tym, co już masz

Ten punkt bardzo mocno łączy się z tym, o czym pisałem w poprzednim akapicie. Nieraz zdarza się, że klienci bardzo mocno fiksują się na czymś, co powinno wyróżnić ich firmę na tle konkurencji. Warto w takim przypadku zastanowić się, a najlepiej zapytać pracowników, co dla nich jest prawdziwą wartością dodaną pracodawcy. Jeśli jest to świetna atmosfera – zróbmy zdjęcia grupowe podczas pracy, aby ją pokazać! Jeśli jest to możliwość rozwoju – świetnie sprawdzą się np. portrety tej samej osoby w różnych strojach, które będą pokazywały jej ścieżkę rozwoju. To tylko przykłady, niecodziennego podejścia do sesji biznesowych, które może okazać się kluczem do sukcesu. 

Planując sesję pod kampanie employer brandingową warto zastanowić się, w jakich miejscach i do jakich kandydatów będą one kierowane. Inaczej będzie wyglądała sesja robiona pod media społecznościowe mające zachęcić pokolenie Z do skorzystania z oferty stażowej, a zupełnie inaczej te robione do zakładki kariera kierowane do specjalistów z doświadczeniem. 

sesja zdjęciowa zespołu biura nieruchomości w warszawie

sesja zdjęciowa zespołu biura nieruchomości w warszawie

Punkt 3: logistyka drogą do sukcesu 

 

Ostatni punkt na mojej liście to logistyka, czyli szukanie odpowiedzi na pytania co, kto, kiedy i w jaki sposób. Na samym początku chciałbym Cię uspokoić! Jeśli nigdy nie miałeś/miałaś do czynienia z organizowaniem sesji, jestem tu po to, aby Ci pomóc! 

Na moim blogu znajdziesz kilka wpisów dotyczących najczęściej zadawanych pytań moich Klientów i Klientek. Dotyczą one w większości procesu przygotowywania się do sesji, doboru odpowiedniego tła, garderoby i makijażu. Dla mnie szalenie ważne jest budowanie relacji podczas sesji. Na moim blogu również dowiesz się jak to robię. Oprócz tego przed każdą sesją wysyłam specjalny dokument, w którym pogłębiam ten temat i krok po kroku staram się przeprowadzić Cię przez proces przygotowań. 

Wszystkie szczegóły dotyczące sesji, jej miejsca, czasu, liczby zdjęć i osób biorących w niej udział ustalamy indywidualnie przez telefon, więc możesz liczyć na moją pomoc na każdym etapie planowania. Ponieważ nie wszystko da się przewidzieć, zdarzają się nieplanowane opóźnienia, podczas samej sesji do kampanii employer brandingowej działam zawsze elastycznie i staram się rozwiązywać każdy problem indywidualnie z Klientem. Nie masz się czym stresować! 

Podsumowanie zdjęć do kampanii employer brandingowej 

 

Jak widzisz o zdjęciach do kampanii employer brandingowej można opowiadać bardzo długo! W powyższym tekście starałem się wypunktować najważniejsze elementy, które w przypadku moich dotychczasowych klientów okazały się kluczem do sukcesu. Jeśli planujesz sesję employer brandingową – skontaktuj się ze mną! Odpowiem na wszystkie Twoje pytania i pomogę Ci i Twoim pracownikom jak najlepiej przygotować się do sesji.