Często odpowiadam na zapytania związane z realizacją zdjęć wizerunkowych, dla osób lub firm. Nie ukrywam, że jest to jedna z moich ulubionych rodzajów fotografii, ponieważ daje mi możliwość wykorzystania przestrzeni, zaproponowania oryginalnego rodzaju światła i przygotowania spójnej kompozycji kadru. W przypadku fotografii wizerunkowej osoby, ważne jest przedstawienie jej w otoczeniu zgodnym ze stanowiskiem jakie zajmuje i podkreślającym jej charakter. Wykonując zdjęcia wizerunkowe dla firmy, skupiam się na pokazaniu panującego w niej klimatu, łącząc atrakcyjnie prezentujące się wnętrza, osoby w nich pracujące i ich relacje.

 

Sesja wizerunkowa dla firmy Memcare

Odpowiadając na zapytanie dotyczące realizacji zdjęć, wysyłam swoim klientom plik z informacjami jak należy przygotować się do sesji biznesowej (najczęściej są to zdjęcia na jednolitym tle, a przygotowanie dotyczy osoby, nie miejsca). Wykonanie zdjęć wizerunkowych, różni się w pewnym stopniu od zdjęć biznesowych, ponieważ jest rozszerzone o wykorzystanie i przedstawienie wnętrza firmy (biura, hali, open space).
I tutaj pojawia się kilka bardzo ważnych z punktu widzenia fotografa elementów, które mają istotny wpływ na efekt finalny zdjęć.

 

1. Ile osób jest do sfotografowania? I ile mam czasu na realizację sesji?

Planując pracę ze światłem zastanym, ewentualnie doświetlając plan zdjęciowy (wnętrze biura, hali) światłem błyskowym, ważne jest zachowanie spójności kolorystycznej na każdym zdjęciu. Wraz z upływem czasu zmienia się światło we wnętrzach, a z nim charakter zdjęć. Przy większej liczbie osób, powiedzmy powyżej 10-15 os. proszę o podzielenie sesji i zaplanowanie kolejnego dnia zdjęciowego. Pozwala to, na wykonanie zdjęć kolejnych osób, przy bardzo podobnym świetle dziennym. Oczywiście, możemy też pracować przy wykorzystaniu tylko światła błyskowego, wtedy ilość osób może być większa, czas pracy dłuższy, a finalne zdjęcia praktycznie identyczne. (to jednak sztuczne oświetlenie, inna plastyka i estetyka zdjęć)

 

Sesja wizerunkowa dla Bank Millennium

2. Nasze spotkanie przed sesją


Jeśli siedziba Twojej firmy znajduje się w Warszawie lub w okolicy to kilka dni przed zdjęciami, chętnie przyjadę obejrzeć wnętrze. Wtedy wspólnie wybieramy najlepsze lokalizacje. Możesz wtedy liczyć na moje wsparcie i rekomendacje. Przy okazji mam możliwość przedstawić się, poznać Ciebie i Twój zespół. Takie spotkanie służy też, wyjaśnieniu ewentualnych wątpliwości, ustaleniu szczegółów sesji i Twoich oczekiwań. Zazwyczaj rozstajemy się wtedy z poczuciem spokoju i w bardzo przyjaznej atmosferze 😉 Jeśli sesja miałaby odbyć się w innym mieście to zazwyczaj proszę o przesłanie zdjęć wnętrza biura, wykonanych telefonem. Zlokalizowanie okien i określenie kierunku padania światła z zewnątrz, pomaga mi lepiej wyobrazić sobie przestrzeń i zaplanować kadry.

 

Sesja wizerunkowa dla firmy T4B

3. Przygotowanie biura do sesji

Kolejnym ważnym elementem sesji wizerunkowej jest wskazanie lokalizacji oraz przygotowanie jej do zdjęć. Bardzo często miejscem zdjęć jest gabinet, open space, stanowisko pracy na montażowni lub w hali produkcyjnej. Stworzenie atrakcyjnego kadru, wiąże się z zaplanowaniem jej w odpowiedniej porze dnia, kiedy światło wypełnia pomieszczenie. W kadrze chcemy widzieć osobę oraz ciekawe wskazujące na jej rolę w firmie otoczenie. Wtedy proszę klienta np. o:

  • ułożenie rzeczy na biurku/miejscu pracy (laptop, kalendarz, kubek z kawą, narzędzia, dekoracje)
  • dostarczenie na plan firmowych akcesoriów, (kalendarz, notes, kubek, długopis) które w delikatny sposób wskazują na Twoją markę
  • jeśli jest to konieczne, przesunięcie części mebli (biurka, przestawienie fotela, czy flipcharta)
  • jeśli to wskazane, dostarczenie roślin (zawsze dobrze wyglądają na zdjęciach)
  • jeśli to wskazane zabranie rzeczy osobistych z kadru (zdjęcia rodzinne, dokumenty, kluczyki od samochodu)
  • jeśli pracujemy w gabinecie, biurze – ukrycie kabli i przewodów, które wyglądają nieestetycznie
  • jeśli pracujemy w hali produkcyjnej przygotowanie otoczenia, wyczyszczenie maszyn, podłogi, usunięcie niepotrzebnych elementów

Oczywiście nie są to wnętrzarskie rewolucje, po ustawieniu aparatu i wykonaniu zdjęcia testowego, wiemy co będzie widoczne w kadrze, a co nie, to bardzo ułatwia podjęcie decyzji jakie elementy powinny zmienić swoje miejsce. Przeczytaj również artykuł jakie tło do zdjęć biznesowych wybrać oraz dlaczego zdjęcie na tle logo to nie jest dobry pomysł.

4. Przygotowanie osoby do sesji wizerunkowej

Najwięcej szczegółowych informacji znajduje się w pliku pdf, który wysyłam moim klientom przed realizacją zdjęć. Tutaj skupię się na kilku punktach:

 

  • GARDEROBA – po ustaleniu jak wygląda plan zdjęciowy, wybieramy garderobę i dodatki, ustalamy kolorystykę i części ubioru. Decydujemy, czy osoba będzie pozowała w stroju bardziej formalnym (garnitur męski/damski, krawat, marynarka, spódnica) czy decydujemy się na styl casual. Prasujemy ubrania (zazwyczaj jest to zadanie domowe modela, ale niejednokrotnie zabieram na plan zdjęciowy żelazko)
  • MAKE UP I WŁOSY – dobieramy najlepszy make up i fryzurę. Profesjonalny makijaż i opieka wizażystki w czasie zdjęć to niesamowita wartość, pozwala podkreślić to co jest atrakcyjne w naszej twarzy i delikatnie ukryć niedoskonałości. Ciężka noc, trudna cera, przestają być problemem. Tutaj i przeczytasz o znaczeniu makijażu w sesji biznesowej. Zachęcam również do przeczytania pierwszej i drugiej części artykułu, jak przygotować się do profesjonalnej sesji.
  • OCZEKIWANIA ORAZ NASTRÓJ – moją rolą jako fotografa jest wyjaśnienie osobie pozującej jakiej pozy i jakich emocji od niej oczekuję. Wprawienie jej w rewelacyjny i swobodny nastrój to również moje zadanie. Kilku minutowa rozmowa, naprawdę potrafi zdziałać cuda. Zdaję sobie sprawę, że pozowanie nie jest sprawą łatwą, że masz swoje rozpraszacze, kompleksy albo po prostu gorszy nastrój, ale zaufaj mi dzięki swoim umiejętnościom budowania relacji potrafię bardzo szybko zmienić Twoje nastawienie, na czas naszej pracy przed obiektywem. Dać Ci poczucie relaksu i pewności, że wszystko idzie w dobrym kierunku. Żeby nie być gołosłownym zapraszam Cię do zapoznania się z moimi rekomendacjami na stronie. 
  • TŁO – bardzo ważną kwestią jest przemyślenie kwestii wyboru tła w zdjęciach biznesowych. Najczęściej klienci wybierają kolor: biały, szary, czarny. Dużą popularnością cieszą się również zdjęcia w plenerze. Jeśli dalej zastanawiasz się jakie tło do zdjęcia biznesowego wybrać to zapraszam Cię do przeczytania całego wpisu.

Jeśli planujesz zrealizować sesję wizerunkową w swojej firmie i masz jeszcze jakieś pytania, zapraszam Cię do kontaktu. Bardzo chętnie podpowiem jak profesjonalnie się do niej przygotować. Zdjęcia wizerunkowe fantastycznie budują wizerunek i podnoszą wartość Twoją i Twojej firmy. W obecnym czasie dzieje się to głównie w sieci, myślę, że warto o tym pomyśleć. . Zachęcam również do skorzystania z oferty promocyjnej VOUCHER NA SESJĘ BIZNESOWĄ.

 

Więcej informacji o moich sesjach fotograficznych

Fotografia korporacyjna

Fotografia korporacyjna wyróżnia się ujednoliceniem i stonowaniem. Mowa nie tylko o jednolitym tle, ale o postawie, ułożeniu rąk, mimice czy spojrzeniu. Zdjęcia o charakterze korporacyjnym przedstawiają członków organizacji z różnych szczebli w ujęciu hierarchii czy struktury przedsiębiorstwa.

Portret biznesowy

Portret biznesowy pomaga w tworzeniu określonego, profesjonalnego wizerunku zawodowego. Moje wieloletnie doświadczenie, długie godziny z aparatem w ręku pomoże w kreowaniu twojego profesjonalnego wizerunku. Zapraszam do obejrzenia portfolio i zapoznania się z innymi projektami typu “portret biznesowy”.

Sesja biznesowa

Zdjęcia powstałe w ramach sesji biznesowej to innymi słowy zdjęcia dopasowane do potrzeb wizerunkowych. Ten typ sesji wykonywany jest zarówno przez osoby indywidualne, jak i przedsiębiorstwa. Głównym zadaniem fotografii biznesowej jest reprezentowanie Ciebie lub twojej Firmy w odpowiednim kontekście.