Sesja reklamowa to znacznie więcej niż tylko przyciskanie migawki aparatu. Jest to wydarzenie starannie zaplanowane, które łączy w sobie kreatywność, logistykę oraz współpracę wielu specjalistów. 

Wraz z moim zespołem, miałem niezwykłą okazję współpracować z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT w ramach sesji zdjęciowej na lotnisku im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Naszym celem było stworzenie wizerunku promującego nowe usługi dla rodzin z dziećmi oraz dla klasy biznes. Chciałbym podzielić się w tym wpisie kulisami tego niezwykłego przedsięwzięcia a także efektami naszej współpracy, czyli zdjęciami wizerunkowymi, które zostały wykorzystane w kampanii reklamowej linii lotniczych w internecie.

Podczas tej realizacji powstał również film prezentujący kulisy tej sesji zdjęciowej. Świetnie ukazuje on atmosferę panującą na planie jak również rozmiar tej produkcji. 

 

 

Dwa dni współpracy na najwyższym poziomie

Sesja zdjęciowa odbyła się podczas dwóch dni nacechowanych zaangażowaniem i profesjonalizmem. W pierwszym dniu do zdjęć pozowali zarówno pracownicy lotniska, jak i modelki i modele z agencji. Na zdjęciach aranżowanych chciałem uchwycić uśmiechy rodzin korzystających z udogodnień lotniska, zarówno dorosłych, jak i dzieci. Każde zdjęcie oddaje atmosferę spokoju i wygody, którą linie lotnicze LOT zapewniają swoim klientom.

Drugi dzień to przeniesienie się do strefy VIP dedykowanej dla klasy biznesowej, gdzie pokazaliśmy, jak klienci tego typu, mogą cieszyć się wyjątkowymi udogodnieniami lotniska. Zdjęcia ukazują luksus i komfort oferowany przez Polskie Linie Lotnicze LOT.

 

Wszystko zaczyna się od planu

Przygotowanie do takiego przedsięwzięcia to wielka logistyczna operacja. Przed tą realizacją odbyły się dwa spotkania w siedzibie klienta, aby omówić szczegóły i ustalić, jak mają wyglądać poszczególne kadry. Kto będzie na nich widoczny i w których częściach lotniska mogą odbyć się zdjęcia, gdyż nie wszystkie przestrzenie mogą być prezentowane ze względów bezpieczeństwa. 

Był to także czas na spotkanie zespołu specjalistów, z którymi współpracowałem. Każdy musiał się zapoznać ze szczegółami sesji zdjęciowej a także zostać zgłoszony do  ochrony lotniska, aby móc uczestniczyć w tej realizacji.

Asystent, oświetleniowiec, wizażystka, fryzjerka i stylistka. Każda z tych osób musiała zostać wcześniej zweryfikowana. Także sprzęt, który został użyty, musiał również przejść przez szczegółową odprawę celna. Wszystko musiało być doprecyzowane w konkretnych ilościach, tak aby w dniu sesji nie było żadnych nieprzewidzianych niespodzianek.

Sama praca na lotnisku choć nie była łatwa, to była bardzo ekscytująca. Razem z ekipą poruszaliśmy się zgodnie z planem zdjęciowym, a ochrona lotniska wspierała nas w kwestiach bezpieczeństwa. Każde zdjęcie musiało być dokładnie zaplanowane, aby uniknąć sytuacji, w których w kadrze pojawiliby się postronni ludzie.

 

 

Perfekcja w Szczegółach

Szczególnie podczas tej sesji, moją rolą jako fotografa ale też koordynatora całego przedsięwzięcia było zarządzanie całą realizacją i organizowanie pracy zespołu – od przygotowania modeli do wyboru miejsca wykonania zdjęć, oświetlenia, aż po atmosferę i emocje na zdjęciach. Współpraca z oświetleniowcem pozwoliła zaproponować klientowi kilka różnych planów zdjęciowych, co przyspieszyło pracę i zachowało spójność wizualną.

Efektem naszej wspólnej pracy są zdjęcia, które prezentują  zaaranżowane sceny typowe dla lotniska. Łącząc zdjęcia z grafikami w kolorystyce marki klienta, stworzyliśmy zdjęcia reklamujące Polskie Linie Lotnicze LOT, jako te, które świadczą usługi na najwyższym poziomie.

 

 

Podsumowanie

Sesja zdjęciowa na lotnisku Chopina w Warszawie była wyjątkowym doświadczeniem. Przyniosła ona nie tylko świetne zdjęcia, ale także pozwoliła mi się wykazać umiejętnościami potrzebnymi w pracy fotografa reklamowego. W tym przypadku to nie tylko wykonanie świetnych ujęć, ale też zadbanie o całą logistykę przedsięwzięcia i koordynowanie go. 

Sesja ta jest przykładem, jak fotografia reklamowa może wspierać employer branding i wizerunek firmy. Sesje zdjęciowe to nie tylko praca z aparatem, to pełna organizacja, kreatywność i zaufanie klienta.

A to dało swój wyraz w kolejnych realizacjach, które miałem przyjemność wykonywać dla tej firmy jak np. sesja wizerunkowa cabin crew czy sesja dla zarządu, która wkrótce trafi do mojego portfolio.

Nasza praca to również przykład na to, jak sesje zdjęciowe mogą zwiększyć atrakcyjność marki i wpłynąć na jej postrzeganie. Cieszę się razem z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT, że mogłem być częścią tego projektu.

 

Po więcej informacji na temat sesji biznesowych, które realizuję, zapraszam do kontaktu. Jestem gotowy, by pomóc również Tobie w promocji Twojej marki i stworzeniu zdjęć, które przyciągną uwagę i zachwycą Twoich klientów.