Moja odpowiedź brzmi.
Nie 😉
Oczywiście zdarzyło mi się wykonać takie zdjęcia biznesowe lub wizerunkowe, ale pomysł nie wyszedł ode mnie. Czasem podczas spotkań słyszę pytanie:
– Czy może Pan zrobić zdjęcia na tle logo naszej firmy? Mamy taki fajny, świecący neon za recepcją 🙂
Neon faktycznie robił wrażenie 😉 Jednak to nie zmieniło mojego przekonania, że nie jest to najlepszy pomysł. Moja opinia nie wynika z faktu, że zdjęcie biznesowe na tle neonu jest gorsze lub, że znajdował się on za recepcją 😉 Przyczyna leży zupełnie gdzie indziej.
Wyobraź sobie taką sytuację. Jesteś asystentką zarządu i planujesz wykonanie sesji wizerunkowej prezesa firmy. Zdjęcia posłużą do komunikacji w internecie, być może będą wykorzystywane do wywiadów w magazynach branżowych. W firmie w tym czasie zapadają decyzje dotyczące zmian wizerunkowych, zajmuje się tym dział marketingu, który pracuje już nad zmianą loga firmy. Nie musisz o tym wiedzieć, więc zapraszasz fotografa, który realizuje sesję biznesową. Po kilku miesiącach oficjalnie wizerunek firmy zostaje odświeżony, a logotyp zmienia się i nabiera nowego wyglądu. Zdjęcia wizerunkowe z przeprowadzonej sesji właśnie przestały być aktualne.
A można było w bardzo prosty sposób tego uniknąć i wykonać zdjęcia albo na jednolitym tle albo w przestrzeni biura na tle neutralnym, kadrując w taki sposób, żeby zostawić trochę miejsca/przestrzeni grafikowi, który umieści na zdjęciu logo firmy. Operacja umieszczenia nowego logotypu jest dużo mniej kosztowna niż powtórzenie sesji.
Oczywiście nie jest to regułą. Są firmy, które od lat nie zmieniały swojego logotypu. I jeśli jesteś pewna/pewny, że w Twojej firmie nie zanosi się na wizerunkowe zmiany to wykonanie takiego zdjęcia nie jest nie wskazane.
Doświadczenie nauczyło mnie, że przed przystąpieniem do sesji bardzo dobrym pomysłem jest przeprowadzenie z klientem wywiadu i ustalenie planu działania, konfrontacji wyobrażeń i oczekiwań klienta względem rzeczywistości i jeszcze kilku kwestii w celu uniknięcia wykonania zdjęć, które finalnie nie zostaną wykorzystane albo szybko staną się nie aktualne.
Jeśli szukasz informacji jakie tło wybrać do zdjęcia biznesowego to zapraszam do artykułu poświęconemu tej kwestii. Inną kwestią o którą często pytają Panie to make up: profesjonalny czy własny. Na to obiektyw też ma odpowiedz.
Więcej informacji o moich sesjach fotograficznych
Fotografia korporacyjna
Fotografia korporacyjna wyróżnia się ujednoliceniem i stonowaniem. Mowa nie tylko o jednolitym tle, ale o postawie, ułożeniu rąk, mimice czy spojrzeniu. Zdjęcia o charakterze korporacyjnym przedstawiają członków organizacji z różnych szczebli w ujęciu hierarchii czy struktury przedsiębiorstwa.
Portret biznesowy
Portret biznesowy pomaga w tworzeniu określonego, profesjonalnego wizerunku zawodowego. Moje wieloletnie doświadczenie, długie godziny z aparatem w ręku pomoże w kreowaniu twojego profesjonalnego wizerunku. Zapraszam do obejrzenia portfolio i zapoznania się z innymi projektami typu “portret biznesowy”.
Sesja biznesowa
Zdjęcia powstałe w ramach sesji biznesowej to innymi słowy zdjęcia dopasowane do potrzeb wizerunkowych. Ten typ sesji wykonywany jest zarówno przez osoby indywidualne, jak i przedsiębiorstwa. Głównym zadaniem fotografii biznesowej jest reprezentowanie Ciebie lub twojej Firmy w odpowiednim kontekście.