Portret biznesowy Warszawa
Adwokat Dorota Chotarska – Staroń pojawiła się u mnie w studio z potrzebą wykonania zdjęć na linkedin oraz na swoją nową stronę www – ADWOKAT-CHOTARSKA.
Wcześniej wymieniliśmy kilka maili i ustaliliśmy w rozmowie telefonicznej jakiego rodzaju zdjęcia będą najlepsze i jaki PAKIET z dostępnych na mojej stronie odpowie na oczekiwania Doroty. Po rozmowie ustaliliśmy, że najodpowiedniejszy będzie PAKIET GOLD. Wykonaliśmy zarówno zdjęcia na linkedin na jednolitym czarnym oraz szarym tle jak również zdjęcia w przestrzeni WeWork. Wizażystka zadbała o lekki i świeży makijaż, oraz piękne ułożenie włosów, a ja o plan zdjęciowy spójny z kolorystyką na stronie Doroty oraz najlepsze światło. Całość doszlifowała Julka moja rewelacyjna retuszerka. Efekt wyszedł super. Portrety nabrały wyrazu, a ciepłe otoczenie i zieleń w połączeniu z odpowiednio dobraną kolorystyką garderoby prezentuje się świetnie.
Jakie wnętrze do zdjęć biznesowych?
Otoczenie w jakim realizuję sesję wizerunkowe to zazwyczaj wnętrza biur lub gabinetów, w których pracują/przebywają na codzień moi klienci. Jeśli uważasz, że Twoje biuro nie jest fotogeniczne to, zaproś mnie do siebie i pozwól je obejrzeć Już niejednokrotnie przekonałem się, że to co na pierwszy rzut oka nie prezentuje się najlepiej, bez potencjału w obiektywie aparatu i odpowiednio doświetlone może nabrać wyrazu i doskonale uzupełnić portret. Jeśli zdecydujemy, że otoczenie nam nie odpowiada to możemy skorzystać z przestrzeni dostępnych na wynajem lub wykonać zdjęcia np. w ciekawym plenerze. Osobiście współpracuję z WeWork w Warszawie. Przestrzenie są nowoczesne i ciepłe w odbiorze. Jest tam wszystko czego potrzebuje fotograf. Dużo światła i otwartej przestrzeni, trochę drewna i betonu plus ciekawe rośliny.
Uśmiech tylko szczery i naturalny
To już chyba znak rozpoznawczy mojej marki. Portrety biznesowe ze szczerym i naturalnym uśmiechem, błyskiem w oku i tym czymś. Czymś EXTRA co wyróżnia moje zdjęcia na tle innym zdjęć biznesowych, które zazwyczaj oglądasz w internecie. Popatrz na twarze osób w moim portfolio, na ich emocje i energię widoczną na pierwszy rzut oka. Bardzo lubię kiedy spojrzenie jest mocne, zdecydowane, a jednocześnie pozytywne w odbiorze. Zawsze zwracam na to uwagę swoim klientom. W czasie sesji pokazuję im różnicę w interpretacji zdjęcia, zestawiając na laptopie kilka różnych ujęć. Jest to czas na podsumowanie pierwszych minut pracy i wprowadzenie poprawek. Rozmawiamy wtedy o ustawieniu ciała, make upie, włosach, mimice i jeszcze kilku ważnych aspektach.
Ciemna czy jasna tonacja?
Fakt, czy zdjęcia biznesowe są realizowane na konkretnym tle jednolitym lub nie ma na celu wydobycie fotografowanej osoby i nadanie kontekstu. Jedne zdjęcia nadają się bardziej na komunikator czy linkedin, a inne na stronę internetową nadając jej niepowtarzalny wygląd. Wszystko zależy od odpowiednio zaplanowanego kadru, światła, fryzury, garderoby czy dodatków. Zarówno zdjęcia w ciemniejszej jak i jaśniejszej tonacji mogą wyglądać kobieco, profesjonalnie i „seksi”. Przy doborze tła kierujemy się np. rodzajem branży lub kolorystyką znajdującą się na stronie www klienta. Tutaj ważne jest dopasowanie zdjęcia do miejsca, w którym będzie publikowane, zazwyczaj zależy mi żeby było spójne.
Sesja wizerunkowa przykłady