W branży fotograficznej działam już kilka lat, realizując sesje biznesowe
i wizerunkowe w całej Polsce. Miałem przyjemność pracować m. in. dla Banku Millennium, Banku PEKAO, Vision Express, Bielenda, Empik, The Heart Warsaw, ERBUD i wielu innych. Wizerunkowe sesje zdjęciowe dzielą się na te proste i te bardziej złożone wymagające szczegółowych ustaleń. Często zapytania, które do mnie trafiają nie są na tyle precyzyjne, abym mógł przedstawić wycenę od ręki bez zebrania dodatkowych informacji.
Żeby ułatwić życie fotografowi, a sobie zaoszczędzić czasu wysyłając zapytanie pamiętajcie o tym co musi, a co powinno znaleźć się w mailu.
To co musi znaleźć się w mailu:
- podanie liczy osób do sfotografowania
- podanie ilości zdjęć do zrobienia na osobę
- napisanie czy zdjęcia mają być wykonane na jednolitym tle
- w przestrzeni biura czy w plenerze ( takie zdjęcia mogą różnić się ceną )
- podanie informacji o polach eksploatacji
- podanie informacji czy w sesji ma wziąć udział wizażystka
- ( zdecydowanie rekomenduję, ale o tym w innym artykule )
To co powinno znaleźć się w mailu:
- bardzo pomocne jest podanie planowanego terminu wykonania zdjęć pozwala to ocenić czy fotograf jest w tym czasie dyspozycyjny i czy w ogóle będzie mógł podjąć się wykonania zlecenia
- pomocna jest również informacja o ilości kobiet i mężczyzn biorących udział w sesji ( pozwala to oszacować czas potrzebny na przygotowanie tych osób i wykonanie zdjęć )
- podanie czasu jaki będzie miał fotograf na przeprowadzenie sesji zdjęciowej ( w przypadku większej liczby osób, pozwala to ocenić czy wykonanie sesji jednego dnia jest w ogóle możliwe )
- i na koniec jeśli w portfolio fotografa znajdują się zdjęcia, które Ci się podobają to napisz o tym w mailu, albo załącz inspiracje z internetu. Pozwala to za wczasu ocenić jakiego rodzaju oświetlenie zostało wykorzystane i jak przygotować plan zdjęciowy. Unikniemy niedomówień i zaoszczędzimy czas. Jeśli w firmie nie ma z góry narzuconych wytycznych co do wyglądu zdjęć, a fotograf ma pewną dowolność to polecam wziąć pod uwagę jego sugestie. Spotkanie kilka dni przed sesją i zaprezentowanie przestrzeni do wykorzystania może przynieść zaskakujące efekty. Czasem to co mijasz na codzień w swoim biurze Tobie się już opatrzyło, a po odpowiednim zaaranżowaniu i oświetleniu może stanowić bardzo oryginalne i ciekawe tło portretu.
Podając takie informacje w zapytaniu możemy być pewni, że fotograf ma wystarczająco dużo danych do przygotowania wyceny.
Oczywiście nie jest to przymus, osobiście staram się zawsze zadzwonić do klienta i w bezpośredniej rozmowie poznać bliżej jego oczekiwania, preferencje i rozwiać jakiekolwiek wątpliwości.
Zapraszam do współpracy.